reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Alexander Smirnov

Alexander Smirnov

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Geológ. Postdok. Vegetarián. Treehugger. Momentálne vo Washingtone, DC. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáVedaPočítače and InternetRecenzieHocičoKrátke Kraviny

reklama

Hocičo

Geocaching alebo o modernom hľadaní "pokladov".

Alexander Smirnov

Geocaching alebo o modernom hľadaní "pokladov".

Stalo sa Vám už niekedy, že ste pri prechádzke Slovenskými horami, dolinami, mestami a dedinami postretli podozrivé indivíduá, ktoré držia v ruke prístroj podobný mobilnému telefónu a vyvzerajú ako by niečo hľadali? A keď ich začnete sledovať začnú sa tváriť, že oni nič, oni muzikanti? Tak to ste možno narazili na geocacherov - moderných hľadačov pokladov. Prečo je poklad v úvodzovkách. A čo je to vlastne geocaching?

  • 3. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 632x
  • 36
Kurt Vonnegut (1922 - 2007)

Alexander Smirnov

Kurt Vonnegut (1922 - 2007)

Obľúbil som si jeho poslednú knihu A man without a country ako aj niekoľko predošlých. Keď ho Jon Stewart spovedal v jeho Daily Show ani mi nepripadal ako 83 ročný. Možno fyzicky, ale nie duševne. Aj jeho pohľad na politickú situáciu mi imponoval: George W. Bush has gathered around him upper-crust C-students who know no history or geography. Adios Kurt. To je všetko.

  • 13. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 496x
  • 1
Zabiť bezdomovca. Len tak. Zo srandy.

Alexander Smirnov

Zabiť bezdomovca. Len tak. Zo srandy.

Rozum mi zostáva stáť.

  • 21. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 543x
  • 3
Taký normálny deň v DC

Alexander Smirnov

Taký normálny deň v DC

Prší. Tuho prší. Aj tornádo? To hádam nie. Zatiaľ ešte nie.

  • 16. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 572x
  • 1
No nenajdzte sa v motoreste Auto Alles.

Alexander Smirnov

No nenajdzte sa v motoreste Auto Alles.

Pred nedávnom som pri mojom pobyte na Slovensku mal tú česť navštíviť Motorest Auto Alles (bývalý Motorest Fatra) za Turanmi, smerom na Košice. Po viac ako dva a pol ročnej absencii na Slovensku som mal fantastickú možnosť presvedčiť sa ako sa vylepšili služby v tomto podniku. Schválne nehovorím, že na Slovensku, pretože asi pred troma rokmi v lete som túto reštauráciu navštívil a úroveň služieb bola mizerná. Plný optimizmu som sa teda rozhodol dať im druhú šancu. Tri roky sú tri roky.

  • 15. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 848x
  • 28
reklama
Záchodová kultúra v Geofonde

Alexander Smirnov

Záchodová kultúra v Geofonde

Takýto email mi došiel minulý týždeň, od známeho, ktorý navštívil Geofond (a ich WC). Rozum mi zostáva stáť. Obrázky zverejňujem z jeho zvolením.

  • 6. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 531x
  • 11
Potlesk. Neutíchajúci potlesk.

Alexander Smirnov

Potlesk. Neutíchajúci potlesk.

Tak som dnes pozeral ako sa prezident-dyslexik trápi s jeho správou o stave únie. Ponechám jej obsah bez komentára. Teda až na jeden. Pri pohľade na kongres, ktorý sa po každých dvoch troch vetách zdvíha zo sedadiel s potleskom ako tlupa trénovaných šimpanzov, som si spomenul na komoušské záznamy z generálneho zjazdu KSČ alebo Federálneho zhromaždenia. Tam sa tiež celá sála ako zmyslov zbavená zdvíhala zo sedadiel keď Gusto alebo jemu podobný pohlavár zapotil niečo, čomu sa patrilo zatlieskať. Ani nie tak preto, čo bolo povedané, ale preto, kto to povedal. Akurát dnes boli ľudia v sále lepšie oblečení.

  • 1. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 933x
  • 16
"Extrémisti" z Greenpeace

Alexander Smirnov

"Extrémisti" z Greenpeace

Dnes v podvečer ma upútala na SME správa, o tom, že Greenpeace sa obáva zneužitia koncepcie o extrémizme. V očakávanej diskusii ku článku sa tradične stretli v búrlivej debate proponenti a odporcovia takejto koncepcie. Hovorca hnutia Greenpeace označil vágnosť v definíciách ako zneužiteľnú na boj proti nepohodlným kritikom politiky - či už domácej, zahraničnej alebo environmentálnej. Sú ale obavy Greenpeace opodstatnené?

  • 13. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 849x
  • 18
McLibel alebo O dvoch ľuďoch, čo odmietli povedať "sorry"

Alexander Smirnov

McLibel alebo O dvoch ľuďoch, čo odmietli povedať "sorry"

Princípy, podľa ktorých sa snažíme žiť sú ľahko skorumpovateľné. Tlak spoločnosti, rodiny, priateľov, kolegov, neustály audiovizuálny brainwashing reklamami ... alebo čerstvo podaná žaloba na súde. Veľa krát podľahneme - za to si ale môžeme sami, možno nedostatkom pevnej vôle. Iné je to však, keď Vás niekto začne zastrašovať súdom. Ostať verný svojim princípom a riskovať dlhý súdny spor s mizivou šancou na úspech alebo neriskovať a ospravedlniť sa. Priznám sa, nikdy v živote som takúto dilemu nemal - a dúfam, že ani mať nebudem. Dave Morris a Hellen Steel však takéto rozhodnutie urobiť museli.

  • 7. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 901x
  • 53
Tak veľa vecí, toľko málo času ...

Alexander Smirnov

Tak veľa vecí, toľko málo času ...

Nie nezanevrel som na blog. Len niet času. A ani energie. Hlavne energie. Aj nápadov na písanie by bolo, ale vždy keď si sadnem niečo napísať, prepadne ma pocit viny. Pocit viny, že neanalyzujem vzorky, nepripravujem experimenty, nemodelujem hypotetické geochemické systémy ... že nerozmýšľam nad ňou. O nej. Mám ju stále na mysli. Keď v noci zaspávam aj keď sa ráno zobúdzam. Všetko mi ju pripomína. Zoznámte sa ... s mojou dizertačnou prácou. Snáď mi dovolí nejaké tie bočáky :-D.

  • 17. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 540x
  • 5
reklama
Ako nezmyselne cenzurovať (South Park)

Alexander Smirnov

Ako nezmyselne cenzurovať (South Park)

Nepozerám moc televíziu, len tak večer pred spaním, keď sa už nevládzem sústrediť na knihu. Vtedy sa utiekam k neskoronočným programom ako Frasier alebo The Daily Show. Asi pred mesiacom-dvoma sa americká stanica WB11 rozhodla zakúpiť práva na kreslený seriál South Park.

  • 31. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 308x
  • 39
Ako dobre, že ju máme

Alexander Smirnov

Ako dobre, že ju máme

Volá sa Kim. Nie som si istý, pretože ju vídavam len občas v nedeľu v miestnom supermarkete, kde nakupujem potraviny. Asi 45 ročná pani, stojí pri vchode a podáva vchádzajúcim zázkazníkom do ruky akciový leták. Zhováral som sa s ňou len raz, pred pár týždňami, keď som odmietol ponúkaný leták z jej rúk. Nevedela pochopiť moju odpoveď, že ja už viem čo idem kúpiť a reklamný leták moje rozhodnutie nezmení. Nešiel jej do hlavy ani môj druhý argument, že takéto letáky sú len zbytočným mrhaním papiera a všetky aj tak nakoniec skončia v koši a potom na skládke. Vtedy som si na jej úfuľanej menovke všimol jej meno. Nad ňou mala odznak God Bless America a pod ňou zicherkou pripnutú fotku jej vnúčat.

  • 21. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 829x
  • 100
Zabiť, či nezabiť alebo o legálnej vražde

Alexander Smirnov

Zabiť, či nezabiť alebo o legálnej vražde

15. augusta sa na portáli CNN objavila správa. Nič moc v porovnaní so senzačnou správou o homosexuálnych klamstvách Jimiho Hendrixa, ale predsa zaujala. Súdy v americkom štáte Georgia udelili milosť Lene Baker po šesťdesiatich rokoch. Problém je v tom, že Lenu, slúžku, v roku 1945 popravili v elektrickom kresle za vraždu jej zamestnávateľa. Zabila? Nie, ale sama bola zabitá. Legálne. To sa totiž v USA udáva ako príčina smrti v úmrtnom liste - Legálna vražda (Legal Homicide). Ako keby aspekt legálnosti bol poľahčujúcou okolnosťou.

  • 24. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 453x
  • 174
Náš zverinec alebo o symbióze so zajacmi, plchmi a veveričkami

Alexander Smirnov

Náš zverinec alebo o symbióze so zajacmi, plchmi a veveričkami

Bývam v prenajatom dome - takom typickom americkom papieráku, postavenom z dreva a nejakej drevotriesky za necelý mesiac. Už má svoje roky, vŕzga pri silnejšom závane vetra aj pri každom kroku na schodišti a druhom poschodí. Veľký pozemok je riedko porastený trávou, ktorú občas pokosíme a rastie na ňom množstvo obrovských dubov. Bývame si tu v relativnej symbióze - štyria spolubývajúci - ľudia ... a pár neplatiacich podnájomníkov - zvierat.

  • 1. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 25 743x
  • 22
Labradorské zápisky alebo cesta do krátera a späť. Časť tretia.

Alexander Smirnov

Labradorské zápisky alebo cesta do krátera a späť. Časť tretia.

Sme v kráteri! Z rozkývaného kanoe vyskakujem po klzkých kameňoch na zarastený breh a vykladám batožinu. Nakoniec vyskočí aj Andy a spolu vytiahneme kanoe na breh. Už celkom obstojne leje a tak zbežne zakrývame všetky naše veci pláštenkami. Hľadáme miesto pre stan, ale breh hneď od vody pomerne strmo stúpa a všade je neskutočné množstvo biomasy.

  • 11. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 724x
  • 13
reklama
"Land of the Free" alebo odvážte sa požičať si z knižnice Korán

Alexander Smirnov

"Land of the Free" alebo odvážte sa požičať si z knižnice Korán

Priznám sa, že keď som písal môj ostatný spot o (ne)kosení trávnika v najslobodnejšej krajine sveta, netušil som, že pár nasledujúcich dní mi priniesie ďaľší šok. Tentoraz však vynechám satirický podtón, pretože sa mi do opisu tejto udalosti nehodí. Tiež je potrebné povedať, že tento príbeh sa nestal mne, ale dobrému kamarátovi jedného z mojich kolegov. Takže poďme nato ... poďme si požičať do knižnice svätú knihu Muslimov: Korán.

  • 6. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 849x
  • 128
"Land of the Free" alebo odvážte sa nepokosiť si trávnik

Alexander Smirnov

"Land of the Free" alebo odvážte sa nepokosiť si trávnik

Každý, kto pozerá alebo počúva americké televízie alebo rádiá vie, že donekonečna omieľajú aká je to krajina slobodná a koľko slobody si jej občania užívajú v porovnaní s ostatnými krajinami. Každý, kto tu dlhšiu dobu žije už zrejme zistil, že okrem nezmyselných slobôd (pálenie vlajky, voľný predaj zbraní, absencia občianskych preukazov), je tu život oveľa prísnejšie riadený než sme zo Slovenska zvyknutí. Tu je názorný príklad toho, do akej miery ste ako vlastník/prenajímateľ domu obmedzený v tom, čo robíte na svojom pozemku. Napríklad ... (ne)kosenie trávnika.

  • 15. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 885x
  • 66
Labradorské zápisky alebo cesta do krátera a späť. Časť druhá.

Alexander Smirnov

Labradorské zápisky alebo cesta do krátera a späť. Časť druhá.

V predchádzajúcom dieli tohto príbehu sme sa s Andym dostali na južný okraj impaktného krátera Manicouagan v provincii Québec. Po ubytovaní v moteli sme s neurčitými očakávaniami diskutovali, čo sa bude diať zajtra. Andy má už za sebou jednu terénnu sezónu na Manicu a tak má aspoň akú takú predstavu. Pre mňa ... pre mňa je to úplný krok do neznáma.

  • 10. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 670x
  • 3
Labradorské zápisky alebo cesta do krátera a späť. Časť prvá.

Alexander Smirnov

Labradorské zápisky alebo cesta do krátera a späť. Časť prvá.

Pri pohľade na zábery mesiaca alebo Marsu udrie každému do očí množstvo kráterov. Nie každý ale vie, že Zem by dnes vyzerala tak isto, zjazvená krátermi, keby na nej neexistoval život a voda. Krátery na Zemi teda existujú, ale život - ľudia, rastliny, baktérie, lišajníky a prítomnosť vody výrazne napomáhajú erózii, ktorá tieto takmer dokonalé kruhové štruktúry vymazáva z povrchu zemského. Do dnešného dňa však existuje niekoľko rozoznateľných štruktúr ako napríklad Meteor Crater v Arizone, Ries v Nemecku alebo Manicouagan v Kanade. Práve posledne menovaný impaktný kráter sa stal v Máji 2004 cieľom našej terénnej výpravy.

  • 26. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 786x
  • 0
Bez rešpektu

Alexander Smirnov

Bez rešpektu

V poslednej dobe je portál SME doslova zaplavený príspevkami o zosnulom pápežovi. Dokonca až tak fanaticky, že musím filtrovať RSS zo SME aby mi neušli správy, o ktoré stojím. Tých príspevkov o tom aký bol výnimočný, jedinečný, ako rozbil komunizmus a koľko dobra pre svet urobil som si prečítal viac než dosť. Zdá sa, že každý smúti. Každý ... okrem mňa. Vždy som bol k pápežovi ľahostajný. Nebol som proti nemu ... len pre mňa nepredstavoval nikdy žiadnu autoritu. Áno je to smutné, zomrel človek. Ale pre mňa to bol len človek ... len človek, ktorých mimo zlatom vykladaných katedrál Vatikánu zomrú denne desiatky tisíc. Áno, nasledujúcich pár riadkov je kritikou pápeža, avšak nie dehonestujúcou alebo urážlivou. Len kritikou. Pretože každý môže šliapnuť vedľa. Aj pápež.

  • 5. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 816x
  • 115
reklama
SkryťZatvoriť reklamu