reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Alexander Smirnov

Alexander Smirnov

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Geológ. Postdok. Vegetarián. Treehugger. Momentálne vo Washingtone, DC. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáVedaPočítače and InternetRecenzieHocičoKrátke Kraviny

reklama

Hocičo

Nezabiješ!

Alexander Smirnov

Nezabiješ!

Neviem do akej miery sa v Európe venuje pozornosť prípadu Terri Schiavo, ale tu v senzáciechtivej Amerike je to doslova peklo. Každý jeden spravodajský portál v USA má na hlavnej stránke fotku ženy, ktorá leží v posteli a jediný badateľný pohyb, ktorý vykonáva, je žmurkanie. Terri mala pred 15 rokmi infarkt a odumrela jej časť mozgu. Odvtedy je v nemocnici a do žalúdka jej vedie hadička, ktorá jej dodáva potravu a vodu. Drvivá väčšina neurológov, ktorá jej prípad pozná sa zhoduje v tom, že nemá žiadnu šancu na zlepšenie a že jej stav sa môže len zhoršiť.

  • 26. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 862x
  • 26
Open Letter to Europe - Pohľad z druhej strany

Alexander Smirnov

Open Letter to Europe - Pohľad z druhej strany

Niet hádam krajšej ukážky americkej ignorancie, pocitu nadradenosti a mentálnej masturbácie ako je práve Open letter to Europe. Problém nie je v tom, že nejaký simplícius napíše list. Problém nastane, keď sa s tým listom začne stotožňovať príliš veľa ľudí. Meyerov list si zasluhuje kritiku, pretože nie je ničím iným ako tendenčnou propagandou. A to hovorím aj napriek tomu (!!!), že spomínaný list pomerne výstižne adresuje niektoré problémy súčasnej Európy. Ešte raz zdôrazňujem, že a priori neobhajujem Európu a kritizujem Ameriku. Posnažím sa radšej o objektívnu analýzu tohto primitívneho výplodu. Ako v každej správnej propagande aj tu sa totiž povie len A a pohodlne vynechá B.

  • 17. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 097x
  • 23
Americké pivo. Zlé alebo dobré?

Alexander Smirnov

Americké pivo. Zlé alebo dobré?

Počas mojich ostatných návštev na Slovensku som sa stretol s pomerne uniformným názorom, že americké pivo je zlé a a určite horšie ako to slovenské. Je to pravda alebo mýtus rozširovaný tými, čo v USA nikdy neboli a radi generalizujú, že nielen pivo je zlé, ale aj ľudia sú sprostí. Varovania o zlom pive (a sprostých ľuďoch) som dostal aj ja, keď som sa sem v lete 2000 sťahoval. Tu ponúkam môj pohľad na pivo, k ľuďom sa možno vyjadrím v niektorom z neskorších spotov.

  • 23. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 343x
  • 20
O newyorčanoch a tých "iných" ...

Alexander Smirnov

O newyorčanoch a tých "iných" ...

Prečo tak radi nenávidíme mestá, v ktorých nebývame (a ak bývame tak prechodne) a môžu nám byť v podstate úplne ukradnuté? Po nedávnych článkoch o tom či je Bratislava sk****ná alebo nie som sa rozhodol pridať mojich pár pozorovaní o zemi na opačnej strane Atlantiku. Sú takéto debaty a urážky len číro slovenskou záležitosťou alebo sa vyskytujú aj inde vo svete?

  • 16. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 475x
  • 11
Je v biblii odpoveď na každú otázku?

Alexander Smirnov

Je v biblii odpoveď na každú otázku?

O dosahu biblie - zlom aj dobrom na ľudstvo nepochybuje nikto. Zhodnú aj veriaci aj neveriaci - a možno aj tí, čo im je to úplne jedno. O dobrom dosahu budú hovorť najmä európski kresťania, o tom zlom ... čo ja viem, juhoamerickí indiáni. Ale nie o tom som chcel. Veľa ľudí s obľubou hovorí, že v biblii nájdu odpoveď na každú ich otázku. V mojom príspevku polemizujem o tom, prečo takýto prístup nie je dobrý. V biblii totiž nie je odpoveď na veľa vecí ... dokonca si dovolím tvrdiť, že z jej obsahu vyvstáva viac otázok ako odpovedí.

  • 2. feb 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 907x
  • 54
reklama
Ako som sa v USA cítil bezpečnejšie

Alexander Smirnov

Ako som sa v USA cítil bezpečnejšie

Takmer každý do USA vstúpil jedným z hlavných vstupných miest (port-of-entry) ako New York, Boston, Miami, Los Angeles, prípadne letel (lieta) na vnútroštátnych letoch má nejakú hororovú historku s imigračnými úradníkmi, TSA agentami, colníkmi, pohraničiarmi alebo inými uniformovanými rukami zákona. Všetci čo leteli do USA začínajúc rokom 2004 už majú v databáze CIA alebo FBI navždy uložené odtlačky prstov a fotografie. Všade z médií počujeme, že je to práve prítomnosť týchto rúk zákona, ktorá nás učiní bezpečnejšou. Ja osobne som s takýmto zhodnotením situácie zo začiatku vôbec nemal problém. Teda až do jedného dňa ... a potom ďaľšieho a ďaľšieho. Čítajte ďalej.

  • 11. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 356x
  • 47
Ako som sa stal v USA komunistom

Alexander Smirnov

Ako som sa stal v USA komunistom

Dobre si uvedomujem, že takto nzov znie dosť prenikavo - pre niekoho možno až iritujco. Hneď na začiatok musm povedať, že tu nehodlm obhajovať komunizmus ako tak a už vbec nie ten, ktor si včšina z ns pamt z nie tak dvnej minulosti. Takisto nie som členom žiadnej komunistickej strany vo svete a ani s nijakou nesympatizujem. Tento člnok je len takm krtkym nvodom, čo robiť (alebo nerobiť), aby Vs podporovatelia americkej pravice (ne)začali titulovať komunistom - aj keď len zo srandy a aj keď to nie je pravda. Pamtajte, v každom vtipe je trocha pravdy.

  • 7. jan 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 853x
  • 25
reklama
SkryťZatvoriť reklamu